+40.724.396.919
0
Produse : 0
Subtotal : 0.00lei
Vezi coş Finalizează

BLOG

7 Noi 2017

3 motive pentru care cealalta parte nu face afaceri cu tine pe termen lung

//
Comments0

EvitareTi s-a intamplat vreodata sa ai senzatia ca, indiferent de abilitatile tale de negociere sau de tehnicile pe care le aplici, cealalta parte nu este receptiva la propunerile tale de colaborare?

In lumea afacerilor parteneriatele profitabile sunt extrem de pretioase: ele iti pot asigura un confort si o stabilitate financiara.

Asa cum nu exista o casnicie perfecta sau o relatie perfecta, nu exista nici parteneriate perfecte. Este bine insa sa recunosti beneficiile pe care ti le aduce un parteneriat si sa nu iei decizii de moment. Spre exemplu, nu rezilia contractul cu o multinationala pentru simplul fapt ca si-a impus propriile conditii de colaborare, daca prin oferirea serviciilor tale catre aceasta iti asiguri un venit constant pe care te poti baza in activitatea ta. Analizeaza daca nu cumva ”suferi” mai mult din orgoliu decat din cauza conditiilor impuse.

Vorbim de parteneriat pe termen lung din diverse perspective, precum: un client fidel care iti cumpara produsele sau serviciile sau o companie cu care colaborezi.

Te poti intalni insa cu situatii in care ai gasit compania sau persoana perfecta cu care vrei sa colaborezi pe termen lung iar aceasta, din diverse motive, te evita sau refuza sa intre in afaceri cu tine. Nu intelegi de ce, pentru ca tu stii sigur ca si cealalta parte ar avea de castigat din colaborarea pe care o propui.

Refuzul celeilalte parti poate veni din multe cauze pe care le-ai analizat si tu, de genul: nu are bani, nu este interesata de produsele si serviciile tale, etc.

Iata insa 3 posibile motive pentru care cealalta parte nu face afaceri cu tine pe termen lung:

1. Castigul ei din parteneriatul de afaceri cu tine nu este destul de motivant

Suntem motivati sa intram intr-un parteneriat de afaceri, o colaborare sau sa cumparam produse si servicii de la aceeasi companie daca simtim care ne sunt beneficiile. De cele mai multe ori analizam beneficiile pe termen scurt. Beneficiile pe termen lung necesita analiza, viziune, timp si implicare. Intr-o viata aglomerata ca cea din zilele noastre, selectam foarte bine subiectele carora merita sa le dam atentie si colaborarile in care ne implicam.

Daca cealalta parte nu te refuza direct, amana sa-ti dea un raspuns si iti vorbeste despre programul sau incarcat si proiectele ei, este foarte posibil sa nu fie motivata de propunerea ta. Stabileste astfel o intalnire si arata-i beneficiile directe pe termen scurt. Abia dupa ce vei face cealalta parte interesata de subiectul tau, ii poti deschide ”apetitul” spre o colaborare pe termen lung.

Colaborarile pe termen lung daca nu sunt bine planificate si prezentate pot speria cealalta parte. Este ca si cum ceri de nevasta la prima intalnire fata pe care o curtezi.

2. Nu-i inspiri suficienta incredere

Indiferent cat esti de bun, prezentabil si recunoscut pe piata ca fiind serios in businessul tau, daca nu inspiri incredere celeilalte parti aceasta va ezita sa intre alaturi de tine intr-o colaborare pe termen lung.

Increderea pe care o transmitem este evaluata prin ochii celuilalt, conform sistemului sau de valori. Fiecare avem un sistem propriu de valori si niste filtre prin care ne formam parerile despre ceilalti.

Analizeaza obiectiv cealalta parte si incearca sa vezi lumea prin ochii ei. Pe ce pune aceasta pret in viata privata sau in business? Iata cateva valori pe care oamenii le pot avea: banii, familia, corectitudinea, distractia, etc. Mediul in care o persoana isi desfasoara activitatea, prietenii pe care ii are, activitatile in care este implicata spune multe despre aceasta.

Spre exemplu, poti afla multe despre valorile unei persoane urmarindu-i postarile pe retelele de socializare (in cazul in care le utilizeaza).

Fii realist si incearca sa te vezi pe tine prin ochii celuilalt. Daca ai fi in locul ei, ce anume in comportamentul sau oferta ta nu ti-ar inspira incredere?

3. Nu frecventati aceleasi cercuri de networking

In zilele noastre, networkingul devine tot mai important pentru business. Networkingul consta in reteaua ta de contacte. Cunosc medii in care oamenii fac business numai pe baza recomandarilor altor oameni din reteaua lor de networking. Se creeaza astfel o comunitate care ofera o zona de confort si beneficii directe.

Afla care sunt cercurile de networking pe care le frecventeaza cealalta parte. Ce fel de prieteni are? Ce fel de parteneriate de afaceri are? Care sunt principalele sale contacte? In multe cazuri vei putea observa ca anumiti oameni, chiar si de afaceri, colaboreaza pe termen lung cu aceleasi persoane cu care socializeaza sau cu care au in comun anumite interese.

Daca poti si vrei sa te apropii de persoana respectiva pentru a construi colaborarea, incepe sa frecventezi si tu, pe cat posibil, cercul sau de networking. Spre exemplu, participa la un cocktail party deschis organizat de clubul din care aceasta persoana face parte.

Desigur, sunt si alte motive pentru care cealalta parte nu face afaceri cu tine. Inainte insa de a intra intr-o analiza foarte amanuntita intreaba-te daca vrei cu adevarat o colaborare pe termen lung cu o persoana cu care s-ar putea sa nu fii compatibil. Chiar daca mirajul unor castiguri te indeamna sa insisti, semnalele refuzului celuilalt s-ar putea sa te ajute sa intelegi ca exista alti colaboratori potriviti pentru tine.

Oportunitatile vin. Ai incredere in tine, ofera valoare si mergi inainte pe drumul tau. Cu siguranta nu vei fi multa vreme singur.

Eu iti doresc mult succes si sa fii optimis! :)

Despre autor:

Ioana Andrievici - negotiator and negotiation trainer

• negociator, trainer in negociere & autor, cu peste 14 ani experienta in negocierea contractelor si negocierile de business;

• antreprenor: co-fondator si co-owner la compania Rubinian, firma de consultanta si planificare in afaceri;

• autoarea cartilor ”Negocierea si intocmirea contractelor””101 tehnici de negociere””Planul de negociere – model si ghid””Cum sa negociezi bine orice si cu oricine – ghid practic pentru succes in negocieri”

• autoarea modelelor de contracte Rubinian, intocmite complex, ca baza solida de negociere pentru ambele parti:

• co-autor in cadrul unor lucrari din colectia ”Afaceri la cheie” in colaborare cu editura de afaceri Rentrop & Straton;

• consilier juridic definitiv inscris in Uniunea Colegiilor Consilierilor juridici din Romania;

• Trainer autorizat – Certificat formator de formatori Seria I Nr.00229707, eliberat de Ministerul Educației Naționale & Autoritatea Națională pentru calificări & Ministerul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice.

Leave a Reply